Na FreeHostingu Endora běží desítky tisíc webů. Přidejte se ještě dnes!

Vytvořit web zdarma

Na FreeHostingu Endora běží desítky tisíc webů. Přidejte se ještě dnes!

Vytvořit web zdarma

James May

James May James May

James Daniel May je anglický televizní moderátor, novinář a spisovatel. Patří do trojice moderátorů Top Gearu a také týdně píše do rubriky pro The Daily Telegraph o automobilech. V Top Gearu má přezdívku „Kapitán brzda“ („Captain Slow“) kvůli jeho velmi bezpečnému stylu jízdy a ještě bezpečnějšímu smyslu pro bloudění:)

James se narodil v Bristolu 16. ledna 1963 jako jeden ze 4 dětí (má 2 sestry a 1 bratra). Jeho praprarodiče byli Arménští imigranti v Íránu. Chodil na základní školu v Newportu a pokračoval ve studiu Rotherhamu, následně absolvoval hudební vědy na Lancaster University. Na střední škole byl součástí chlapeckého pěveckého sboru ve Whistonu a je vášnivým hráčem na flétnu a piano. Po absolvování univerzity pracoval v kanceláři nemocnice v Chelsea.

Momentálně žije James v Londýně (Hammersmith) se svou přítelkyní, taneční kritičkou, Sarah Frater, se kterou je od roku 2000. Společnost jim dělá kocour Fusker, který byl dar od manželky Richarda Hammonda, Mindy.

May vlastnil a vlastní velký počet aut: Bentley T2, Triumph 2000, Alfa Romeo 164, Jaguar XJS, Porsche Boxter S (o kterém prohlašuje, že je jediné, které si pořídil nové), Mini Cooper, Ferrari F430 a další, včetně motocyklů. Má náklonnost k prestižním autům jako jsou Rolls-Royce a Bentley, jednoduchým vozům typu Fiat Panda a dalším. Často však používá skládací kolo od firmy Brompton bicycle. Autoškolu úspěšně absolvoval až na druhý pokus a tvrdí: „Ti nejlepší to zvládnou až napodruhé.“ Také se považuje za experta přes Rolls-Royce.

James vlastní pilotní licenci na lehká letadla, avšak nezískal oprávnění létat v noci:)

Top Gear James May se poprvé ukázal v TG v roce 1999 na nějakou dobu, poté se opakovaně přidal v 2. sérii v roce 2003, kde získal svou přezdívku „Captain Slow“. I přes tuto přezdívku překvapil diváky svou rychlou jízdou s Bugatti Veyron (407 km/h – téměř 1/3 rychlosti zvuku) a následně s Bugatti Veyron 16.4 Super Sport dosáhl rychlosti 417 km/h.

Stal se společně s Clarksonem jedním z prvních lidí, kteří cestovali na magnetický Severní pól s použitím upraveného modelu Toyoty Hilux. Později v TG prohlásil, že tam vlastně nechtěl, a stal se tak prvním člověkem, který se dostal na Severní pól a nechtěl tam:)

Také projel Bolívijskou džungli se Suzuki SJ413 a pokračoval s tímto vozem přes „Cestu smrti“ – Yungas Road – přes Andy až k Pacifiku.